Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 28, 2011

owh gigiku. jangan kau pergi........

salam alaik. kaifa haluk??

semalam saya mengalami mimpi yang agak buruk. tapi kalau kalian baca mesti kalian rasa ni MIMPI BODOH. tapi serius masa bangun subuh tadi, rasa cuak sangat. saya mimpi gigi saya patah TOTALLY.. kira dah tak ada gigi langsung! macam nenek2 yg dah gugur semua gigi tu -.-' *cant imagine*

lebih kurang macam ni lah rupa saya dalam mimpi tu. arghh frust aku!

Actually lately gigi saya berasa sangat sakit sehinggakan makanan ruji saya adalah BUBUR. takpe, saya rela sebab saya tidak begitu menggemari nasi. sorry bukan bujet ke apa tapi im on diet people :) sakit sebab apa? sebab diri sendiri lah. haha. padan muka! siapa suruh makan daging kenduri orang kahwin sampai tak agak2? *salahkan keluarga2 pengantin tu siapa suruh serve makanan tu* haha. so gigi saya rasa macam longgar (rasa macam kecil2 masa gigi susu nak patah. rasa longgar ke kiri dan kanan) boleh bayang tak?? everyone sure pernah merasai gigi patah kan? so sekarang saya rasa sebijik macam tu. serius cuak.. takut tengah syok2 makan daging sekali papppp gigi patah. perghhh mesti buruk rupa. malu dak keruan lah jawabnya. saya rela duduk rumah. haha. kalau patah sekarang, dah la tinggal gigi kekal. kalau patah, comfirm gongak kan. haha.. tak tahu pulak kerisauan tu tiba2 masuk sampai ke dalam mimpi..

dalam mimpi tu, lebih kurang camni, bila makan or bercakap je (sebab ada movement n ketapkan gigi kan) so 1 demi 1 patah.. SERAM weyhhh -,-' 

saya tak tahu kenapa. adik n kakak saya punya gigi tak berapa sakit pun. eventhough mereka pun pakai braces. unless time baru lepas appointment, diorang pun mengadu sakit. tapi lain bagi saya. walaupun dah nak dekat 2 tahun pakai braces ni tapi rasanya SENTIASA SAKIT! melecet tu jangan cakap. walaupun letak wax pun tak jalan. (hikmah tu,, dia tak nak bagi saya cakap banyak kot. dia nak suruh, mulut tu rehat.) semakin tebal getah dan besinya, semakin nipis peluang untuk makan yg sedap2. memang perghh senang citer, puasa jelah. memang sakit nak kunyah weyhhh. i think, mine is more complicated cz doktor pun cakap yg sama. saya punya braces ni, doktor kata minimum kena pakai 3 tahun. tapi dia rasa lebih dari tu. mungkin 5 tahun. coz bukan setakat besi dekat gigi tu je, dekat lelangit dalam mulut ni pun ada besi untuk rapatkan jaw yang belakang. and ianya mengambil masa yang lama tambah Dr Loke, saya punya Pakar Orthodontic.

 ni gambar masa awal tahun 2010. gambar DULU2. masa ni gigi tak berapa nak kemas lagi. so xboleh snap dekat2 ;D 

yang ni plak, adik saya punya retainer masa mula2 pakai. sekarang ni dia pakai yang lain, selain dari besi kat gigi depan tu, dia ada pakai macam gigi palsu tapi yang clear. kira macam gigi dia dibalut dgn plastik dpn dan belakang. pelik kan. yang saya punya besi dekat lelangit. tak boleh bukak/ cabut lah. kekadang itu lah yang melarikan selera makan ku ;(

hopefully kesakitan ini berbaloi. and yet alhamdulillah i can see the different +  improvement *jumping* =)

the conclusion is,
jangan sampai perubahan ke arah kecantikan dunia itu menjauhkan diri kita kepada Allah. gunakan ia dilandasan yang betul.  


No comments: