Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 22, 2010

bawah umur @ atas umur?

saya musykil. setiap kali nak keluar je dari rumah orang yang kami (my fam n i lah) datang beraya, orang pasti akan bertanya, "agak2 awak ni layak tak dapat duit raya?" tak ke kejam soalan tu. sedih gleeeee. kakak aimie dorang tak nak pulak tanya camtu. grrr. maka dengan hati yang sayu, membalas "dah tak layak kot, dah nak kawen dah, dah kerja dah, gaji ribu2 lagi kau" (jangan salah faham, sbnrnye bukan betul pun dah nak kahwin, saja nk perli dorang blk. gaji tak de lah ribu2. kuikuikui). "FYI ibu2 bapak2 im 18teen" yeah im part time bisnes woman (mempunyai pendapatan sendiri) namun, jangan lah tanya soalan yang seems like im 25+++.  saya muda lagi tau. nak kata sedih tak, agak happy la. maybe my character menunjukkan kematangan yang jauh berbanding umur sebenar. dalam erti kata lain AKU JAUH LEBIH MATANG BERBANDING UMURKU. yang sedih nya AKU TAKNAK PENCEN DARIPADA MENERIMA DUIT RAYA. hahaha. tamak gile. tak adil, kakak aku yang lebih tua tu boleh je dapat -.- tapi takpe,  hasil titik peluh sendiri lebih seronok dibelanjakan berbanding berbelanja hasil orang lain. 

hipotesis     : semakin melimpah ruah rezeki, semakin jauh kita dengan Allah, semakin  
                    mengais ngais rezeki, semakin dekat dengan Allah.
kesimpulan  : hipotesis diterima. hanya orang yang bersyukur dapat menanganinya :))

the conclusion is,
YEAH AKU DAH MATANG! 
(kalau sape2 tak puas hati, YOU SHUT UP!) 
salam alaik..

No comments: