Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 2, 2011

tersentak, terkedu. mencucuk2!

salam. Bismillahir rahmanirrahimm

            Oleh kerana dah lama tak online, sekali online,,, amek kau... aku hadap sampai lebam. hee. (dengki la apasal parcel 9 wireless n broadband tak laju langsung tapi kat pacel 8 laju gila?) ini tidak adil! ok next sem tuka parcel 8!  (habis lah online je nantu aku ni) huhu. apa2 pun hamdalallah masih bernafas di hari yang mulia ni. 

      Alkisah, malam tadi sebak sangat bila dapat tahu member (same sem tapi umur lagi tua) known as Kak Nasuha pelajar Diploma, Akademi Islam berhenti dr kuis tanpa ketahuan sape2 even orang rapat pun dia btau on the day dia nk angkut barang. dia masuk UITM sebab ayah dia suruh. aku rasa sebak bila masuk bilik dia n tengok katil, meja, almari sume kosong. leleh air mata. rasa sangat2 kehilangan. aku call tapi dia tak angkat tapi sms dia balas pulak -.-, mungkin dia tak nak nangis kot. tapi aku yakin & percaya dia pun tak nak berpisah dgn ktorg. huhu. serius sedih.. huwa ;''''( lepas ni takde sape nak tolong buatkan air, belikan air jagung -.-, (im gonna miss her jass baik n her concern too) dia balas sms n kata "takpe syah, semoga redha n berkat Allah sentiasa bersama kita"

      Aku rasa ni 1st time aku jumpa perempuan yang almost perfect! sangat lembut , baik hati, peramah, pandai, mengambil berat n tawadho' sangat (ya Allah aku ingin menjadi yang lebih baik!) setiap kali jumpa mesti dia senyum, n bagi salam. dia kalau bercakap perlahan gila macam berbisik! gelak pun perlahan je. n dia ni nak kata kaya tapi tak tahu lah cz dia selalu kata "rumah akk kat simpang renggam jobor,, rumah kampung syah,, kat tepi lorong2.tapi alhamdulillah boleh berteduh"  (tawadho' sangat!) tapi macam tak caye dengan apa yang dia kata, sebab, boleh bayang tak,, setiap kali orang datang bilik dia nak study ke tumpang tidur ke,, mesti dia belikan air kat kafe. MESTI! wajib. klu dia kurang pendapatan seurely dia tak spend camtu kan. kekadang sampai naik segan orang yang datang bilik dia. kekadang dia buat kan air panas bagi ktorg segar buat assignment. n kekadang dia belikan nasi ayam ke ape ke. dia tak pernah merungut dengan kos yang agak banyak dia selalu keluarkan utk ktorg. n last 2 weeks haritu dia ada bagi kad medical dia kat aku sebab time tu aku demam panas n takde medical card utk g klinik panel kuis. then bila aku nak bayar balik, dia kata "takpe, kak nasuha tak guna pun medical card tu" 

        Terkenang balik khamis minggu lepas tidur kat bilik dia sebab siapkan assignment sampai tertidur kat lantai then dia suruh aku tidur kat kati dia. tapi aku tak sedap la,, dia kan lagi tua, should be dia lah yang tidur kat atas katil. sekali tengok2 masa tengah2 malam terjaga sebab nak pergi toilet, tengok2 dengan dia2 sekali tidur atas lantai n katil dia kosong sebab dia kata "tak baik biarkan tetamu tidur atas lantai. nak adil, sume tido lantai" klu orang lain mesti tak kisah sangat kan. rasa tak puas peluk dia. tak sempat nak cakap thanks 4 d blanket, thanks 4 d bubur, thanks for d oat panas, thnaks 4 d medical card dll. masa tidur bilik dia, dia selimutkan aku. last jumpa dia hari jumaat pagi before nk g kem nuqaba' n last dia cakap "nanti balik boleh la aisyah sampaikan ilmu tu kat kak nasuha" tapi tak berkesempatan nampaknya. sob3... 

KAK NASUHA, I WANT YOU BACK. I MISS YOU ;(
do visit us here aither P8 332-C or P9 312-D!

bittaufiq wannajah buat nya.

salam :(

No comments: