Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, December 17, 2011

Pilihanraya Kampus KUIS 2011/ 2012

salam alaik..

saya rasa ramai dah tahu tentang tajuk saya ni.. apa yang saya cuba sampaikan adalah saya merupakan salah seorang calon pilihanraya bagi merebut kerusi Umum aka kerusi MT (Majlis Tertinggi) Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) :



Bismillahirrahmanirrahim. Jika dikurniakan umur yang panjang & kesempatan, saya akan bertanding untuk kerusi umum.. Alhamdulillah.. Sesi memperkenalkan diri sudah, berpidato pun sudah.. Mohon agar semua mahasiswa KUIS cakna dalam mengembalikan kegemilangan pilihanraya di KUIS sekaligus memperkasakan Ta'dib di KUIS... Diharapkan semua mahasiswa (especially anak2 usrah saya) untuk TURUN MENGUNDI pada 22/12/2011 (khamis minggu hadapan).. Bukan sekadar mengundi saya tetapi undi lah pemimpin yang memenuhi tuntutan & keperluan agama (maqasid syariyyah) krn antum boleh pangkah 8 KOTAK (ingat PANGKAH bukan bulat/ right!) Lihat & kenali siapa bakal2 pemimpin antum.. jangan main pangkah je.. Nanti menyesal di kemudian hari.. Masa depan KUIS terletak di tangan mahasiswa.

Doa dari antum semua amatlah saya harapkan.. Bukan populariti yang dikejar tapi kebajikan pelajar, kebersamaan diantara mahasiswa & pihak pengurusan, seiring mengejar redha Allah. Penglibatan saya ini membuktikan MASIH ADA SISWI KUIS YANG CAKNA & AMBIL TAHU AKAN SEBARANG ISU YANG TIMBUL. BAHAWA SENYA KAMI TIDAK LESU! ^.^

saya pegang kata2 dari Saudara Rashidi Ali, mantan MPM KUIS sesi : 


"Bumi ini Allah amanahkan kepada orang2 yang soleh, Kalau kita tidak memulakan (memimpin) siapa lagi? Seorang pemimpin itu bukan sahaja perlu memenuhi keperluan mahasiswa tapi keperluan syara' perlu diutamakan. Makanya fiqrah Islami yang kental dalam diri pemimpin memainkan peranan yang sangat besar"



BOLEH VOTE SEKALI :



CALON KERUSI UMUM :

U06 Ahmad Syahmi b. Zainal Abidin
U14 Azuan b. Wahid




CALON KERUSI FAKULTI :

FPM 01 Nur Ain bt. Amran 
FPM 04 Madihah bt.kamaluddin
FPM 02 Nasiha Sakinah bt. Rahim




LAST BUT NOT LEAST, DOAKAN KEJAYAAN SAYA!
SEMOGA APA YANG DIRANCANG BERJALAN DENGAN LANCAR.. SEMOGA ALLAH PELIHARA ILMU, IMAN & AMAL SAYA :)

No comments: