Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, December 11, 2011

Wedding Planning (volume 2)

salam alaik..

wedding planning bersambung.. dah tak banyak masa.. tup2 dah bulan 12... majlis bulan April.. huhu.. Kalini saya nak share my own idea untuk deco resepsi nanti :

Banner

Ini idea kedua ibubapa saya.. Selain gambar saya dan bakal suami.. Gambar ibubapa saya & mak bapa mertua turut akan diletak.. (atas alasan, yang datang tu bukan semua kenal muka kami.. ada yang kawan2 kepada ibubapa kami) Ia akan diletakkan di 3 lokasi utama menuju ke Dewan Pejabat Tanah.. Ini bagi mengelakkan tetamu sesat memandangkan dewan ini agak ceruk ke dalam. 


Ni saje je nak letak dekat pokok2 menuju ke Dewan Pejabat Tanah.. Disebabkan area situ banyak pokok besar2 (almaklumlah laluan pejabat2 gorvernment dan Istana Sultan Selangor).. Boleh jimat duit daripada tempah banner banyak2


okay ni deco semata2.. tapi belum dapat greenlight dari both parent -.-' 


Cake ni akan ada orang sponsor. Yeeeee.. Cupcakes tu pun sama.. Tapi saya cadang cupcake tu nak ditukar 'love'  kepada gambar 'calculator'.. simbol penyatuan hati kami. we both in accounting field. we have the same passion. Cuma saya student, dia sudah bekerja.


Check Table Guest *luar dewan*

tempat untuk orang tulis2 ucapan.. Ucapan terbaik akan dipilih oleh kami, kemudian akan di framekan untuk dijadikan hiasan disamping memori.

Ucapan tetamu yang yang hadir akan digantung diluar dewan :)


Gambar kami.. dari kecil sampai besar.. sebagai recall time :)


Saya nak buat frame yang ada time line for both : 
gambar masa baby -> tadika -> sek ren -> sek men -> universiti -> gambar latest. 
boleh tengok perubahan usia, perubahan muka, perubahan character dll :) 




Bilik Pengantin

saya tidak bercadang untuk decorate bilik dengan scallop bagai.. sebab saya rimas dan saya rasa tak perlu.. saya prefer bilik yang simple, kemas, bersih dan warna yang tenang.. memandangkan bilik pengantin yang bakal digunakan itu merupakan bilik yang baru ditambah untuk kami menetap selapas berkahwin (ehemm saya bakal duduk dengan mak mertua).. so saya decide untuk beli bed sheet yang boleh diguna pakai selepas berkahwin juga.. tak nak beli yang kilat2 bagai.. panas dan tak praktikal! nway saya dah beli dah bedsheet untuk bilik pengantin masa sale HP haritu.. warna hijau apple pekat + krim.. kain satin, ada bulu2 n cotton sikit..  design itu ayah saya yang pilih sebab dia yang bayar.. haha.. saya pilih warna shj. skrg ni tinggal nak beli curtain je.. oleh krn blk pengantin di rumah bakal suami saya, jadi belah dia yang akan beli langsir, carpet bagai. yang pasti bilik tu akan bertemakan hijau.. hijau kan tenang :)

ni umi dan nenek saya request.. diorang tak setuju buat kek pengantin.. diorang insist buat pulut kuning.. makan dengan rendang daging.. huu.. ok jugak kan :)


itu sahaja update untuk harini :)

1 comment:

imaan said...

best kan nak kawen, neway nak topup pendapat jugak.....tp minte maaf...saye ak sematang awak...sob sob

tak perlu kut letak gambar parens. mmg betul tak semua kenal kite. n klu nak ikut2, guest lagi ramai kawan mak ayah dari kawan kite sendr tapi hari tu kan nak raikan kite....1 hari saje dimane, everything is abt us. tade org lain. satu satu nye hari kite dpt pntgkan diri sendiri...lepas hari itu, dah tade pasal kite. semua movemonet, semua decision akan bersandarkan pendapat 4 org dibelakang & dibelakang 4 org tu ade lagi org2 yg akan mempengaruhi kehidupan kite.

bilik pengantin tu mmg tak perlu scallop bagai...( iman dulu buat jugak.....buat amek gamba)...sebab nak jugak satu hai yg super duper grand ( tak perlu mahal)

besnye ade gamba2 from baby to besar!!! tapi.....cane gamba kici2 xpake tudun.....

bilik pengantin kl nak hias bagai, ade tmpt seweka cadar sumer, langsir un ade...tak perlu beli, beli yg practical aje...sebab tade sape nak tido dlm ilik bercadarkan n bercurtainkan lace bagai....

idea pulut kunin tu mmg bes....!