Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, September 12, 2011

bumi kuis may 2011

salam alaik..
alhamdulillah 'ala kulli hal..

entry pada kali ini saya nak kongsi 'excitement' sem baru di bumi kuis. alhamdulillah bi'ah islami masih lagi dikekalkan cuma tidak sedrastik sem lalu. sem pada kali ini bertambah semangat nak menuntut ilmu dek kerana result membanggakan umi wa abi. *claclapclap* tetapi saya masih perlu 'brush up' subjek utana iaitu Financial Accounting. setakat ini, kelas semua berjalan dengan lancar dan sem ini banyak pensyarah lelaki yang ajar. alhamdulillah semuanya tidak membosankan. sedikit sebanyak menaikkan semangat untuk saya bangun pagi untuk mengahdiri kelas. pada saya sejujurnya, saya lebih gemar pensyarah lelaki berbanding perempuan kerana penjelasan mereka lebih jelas dan tegas bertempat (asiff jiddan kepada lecturer perempuan yang membaca ebtry. saya bukan mengutuk mana - mana pihak. apa - apa pun semua perkara ada kelebihan dan kekurangan, kita yang kena tahu bagaimana nak handle.

Sebenarnya itu bukan 'point' utama nak dikongsikan disini. tetapi saya nak cerita tentang rakan - rakan sebilik saya di P9 319 D. pada mulanya saya agak berduka cita kerana ditukarkan bilik secara mengejut tanpa pemberitahuan, pada hal saya menginap asal P9 312 D dimana parcel 9 tidak kena mengena dengan penginapan pelajar - pelajar baru KUIS. alhamdulillah dapat bilik di parcel yang sama, di tingkat yang sama. cuma bilik yang lain. saya dapat katil hujung. saya cukup tak suka katil hujung dinding yang menghalang circulation of air, panas sangat. sampai tak lena tidur :(

Dalam bilik tu, saya yang paling muda. hee. akak katil sebelah saya, nama dia Kak Zuraini, 22/ pelajar sem 3/ Fakulti Pendidikan Islam. sebelah dia pula, Kak Shahariah, 21/ pelajar sem 5/ Dip Pendidikan Islam. hujung sekali pula ialah Kak Diyana, 22/ pelajar sem 3/ Ijazah Syariah Undang - undang. bilik sem ni sama je 4 orang (4 katil 1 bilik) tapi penginap nya ramai. malam2 yang tidur pun ramai sebab bilik saya ni menjadi tempat singgah untuk makan (ada tempat masak dll) roomates sem ni sangat rajin masak, jaga solat, peramah dll.
with my beloved roomate. kak Shahariah. I miss her soo much! *tears*


Antara penginap sampingan bilik saya ialah Nurul, 19/ sem 3/ Dip Pendidikan Islam, Kak Ain, 22/ sem 3/ Ijazah Syariah Undang - undang dan Kak Teha, 23/ sem 5/ Ijazah Bahasa Arab. kiranya penginapnya double penghuni asal. lihat lah betapa mahabbah nya bilik saya ni. hee.

No comments: